עריכת וידאו- תיקוני צבע חלק ב

video editing tips

בחלק הראשון של המאמר, תיקוני צבע חלק א, דיברנו על הכלים הבסיסיים בתיקוני צבע בתמונת וידאו, הפעם נלמד איך ניגשים לתמונת וידאו במטרה "להדק" את הצבעים. בעיקרון ישנם תוכנות שמסדרות לך את הצבעים בתמונה בצורה סבירה רק ע"י לחיצה על כפתור. הסידור שהם עושים הוא מאוד בסיסי ולא נותן עומק משמעותי לתמונה. כדי להכניס אווירה ורגש לתמונה צריך...זה כבר קורס שלם, אבל אנחנו כן נלמד איך להתחיל.



חשוב עוד פעם להבהיר נקודה שהזכרנו בחלק הקודם- לא מבצעים תיקוני צבע לוידאו ע"פ העין בלבד. מה שנראה לך בהיר מספיק במחשב שלך, עלול להיראות חשוך מאוד על מסך אחר. כדאי ללמוד את הגרפים המתלווים לתיקוני הצבע, שמודדים כמות צבעים, כמות אור, חושך וכו'.


הצעד הראשון בעבודה על צבעים הוא הגדרת השחור והלבן בתמונה. אנחנו בעצם נגדיר לתוכנה, באיזו עוצמה אנחנו רוצים את השחור ובאיזו עוצמה נרצה את הלבן. ע"פ הגרפים שמתלווים לכפתורי התיקונים נראה עד כמה אפשר להבהיר או להחשיך כל צבע. זה בעצם פעולת ה contrast.

הגדרת השחור בתמונת הוידאו

השחור בעצם מייצג את הצללים החשוכים והעמוקים בתמונה. בכל תמונה בדר"כ יהיו כמה איזורים שידרשו הורדת הצבע עד כמה שאפשר בלי להרוס את התמונה. החכמה היחידה היא להחשיך את השחור עד כמה שאפשר בלי להפסיד פרטים חשובים בתמונה. בדר"כ בתוכנות המתאימות יש אופציה לראות את כמות השחור בתמונה וממש למדוד אותה. בדר"כ זה נקרא RGB parade. יש גם מוניטורים מיוחדים שמאפשרים זאת. ה- RGB parade מאפשר לך לראות את הבהירות של כל אחד מהצבעים הראשיים: אדום, ירוק וכחול. ואתה יכול להפריד כל צבע ולראות כמה פרטים יש בחלקים השחורים שלו. התחל ב- Shadows ושם הורד את הגלגל של ה- setup הכללי. הורד עד שהערוץ הכחול נהיה שטוח ואז הרם קצת למעלה.

עכשיו מכוונים את הצבעים הגבוהים

לאחר שכיוונו את השחורים, צריך לכוון את הצבעים הבהירים או ה-gain ב-highlights. מה שאנחנו רוצים זה להעלות את ה-gain כמה שאפשר בלי לשרוף את התמונה. אפשר גם להנמיך את Brightness הכללי בתמונה כדי למנוע שריפה. כשהגעת למקסימום של ה- Gain בדוק שוב את ה- shadows שלך, כי יש מצב שזה השפיע עליהם אם אתה עדיין לא מרוצה מה-Highlight הכללי אתה יכול לשחק קצת עם ה-brightness או ה- gamma ב- midtones.

לכוון את ה- Midtones וה- Gamma

ה-midtones קובעים את הטון של הצבע. אם התמונה שלך עדיין חשוכה, גם לאחר שהרמנו את ה-Highlights אז הלהרים את ה-Gamma של ה- midtones יכול לעזור. הבעיה היא שזה גם יכול ליצור תמונה יותר שטוחה. פשוט ככל שה- gamma וה- highlights יותר קרובים אחד לשני, ה- contrast יורד. כשמשחקים עם ה-Gamma, הדבר היחידי שיכול לקבוע לך מה לעשות זה הטעם האישי שלך. הנמכת ה- Gamma בדר"כ תגביר את הקונטרסט. לאחר שסיימת לשחק עם ה midtones, בדוק שוב את ה- shadows וה- highlights, כי יש מצב טוב שהם השתנו.

הטריק הפשוט הזה מאוד חשוב ליכולת שלך ליצור מניפולציות בתמונה במהירות. זה גם יעזור לך להתאים צבעים בין כמה תמונות, ליצור תמונה יותר מעניינת וגם לכוון את עיני הצופה לאן שאתה רוצה. מפה כל מה שנותר הוא להעריך את הטון הכללי של התמונה. מה הבעיות בטון הזה ואיך אפשר לעבוד איתם ולהתחיל לשחק עם הצבעים. ככל שתוכנת העריכה שלך יותר מתוחכמת, תוכל לשלוט בצבעים ברמה גבוהה יותר.